Β΄ ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

blog main image


Tο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), με τη συνεργασία των εκδοτών παιδικού και εφηβικού βιβλίου και του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (ΙΒΒΥ), οργανώνει τη 2η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου που θα πραγματοποιηθεί από 23 έως 26 Ιανουαρίου 2009 στις εγκαταστάσεις της ΗELEXPO, στο Μαρούσι.

Στις τέσσερις μέρες λειτουργίας της Έκθεσης, τα μικρά αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να αγκαλιάσουν το βιβλίο και να ταξιδέψουν στον υπέροχο κόσμο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας.

Μια μαγική συνάντηση που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των νέων, θα διευρύνει τους ορίζοντές τους σε ό,τι αφορά το βιβλίο και θα προσελκύσει νέους αναγνώστες. Όλα αυτά σε μια λαμπερή γιορτινή ατμόσφαιρα για μικρούς και μεγάλους.

Το κεντρικό θέμα των εκδηλώσεων της Έκθεσης για το 2009 είναι «Όνειρα και Eφιάλτες». H τιμώμενη χώρα για φέτος είναι η Βρετανία (UK).

Το παραπάνω κείμενο, καθώς και πολλές άλλες σχετικές πληροφορίες βρίσκονται σε αυτή τη σελίδα: www.childrensbookfair.gr. Όσοι γονείς ενδιαφέρονται να συνδυάσουν το ταξίδι στην Αθήνα με τη παρακολούθηση εκδηλώσεων για τη λογοτεχνία μπορούν να δουν αυτή τη σελίδα του Βρετανικού Συμβουλίου: www.britishcouncil.org/gr/greece-arts-and-culture-superbook.htm


Άρθρο στη σελίδα με συχνές ερωτήσεις γονέων και μαθητών:
Παιδί και βιβλίο: Πώς συνδυάζονται;

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;

blog main image

Γράφει: Βασιλειάδης Γρηγόρης, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής,
Διδάκτωρ Ψυχολογίας (Ph.D.)

Πηγή: www.iatronet.gr

Προέλευση εικόνας: The Learning Disabilities Association of Peterborough

Οι “κρυφές” αυτές αναπηρίες που ονομάζουμε μαθησιακές δυσκολίες υπάρχουν από τότε που οι άνθρωποι έπρεπε να επεξεργάζονται πληροφορίες και να μαθαίνουν. Οι μαθησιακές δυσκολίες γίνονταν όλο και πιο γνωστές με το πέρασμα του χρόνου καθώς η κοινωνία μας δίνει ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στη μάθηση και την εκπαίδευση.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ


Στα συμπτώματα των μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνονται μια μεγάλη γκάμα από χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την ανάπτυξη και τα επιτεύγματα του παιδιού. Πρέπει να σημειωθεί ότι κάποια απ’ αυτά τα συμπτώματα μπορεί να παρουσιαστούν σε όλα τα παιδιά σε κάποιο στάδιο της ανάπτυξής τους. Εκείνο που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το άτομο με ειδική μαθησιακή δυσκολία εμφανίζει μία ομάδα από συμπτώματα που συνοδεύουν το παιδί στην εξελικτική του πορεία και δεν εξαφανίζονται με το πέρασμα του χρόνου.

Τα πιο συχνά συμπτώματα είναι: διάσπαση προσοχής, φτωχή μνήμη, δυσκολία στο να ακολουθεί οδηγίες, δυσκολία στο να ξεχωρίζει μεταξύ τους τα γράμματα, τους αριθμούς, και τους ήχους, περιορισμένη αναγνωστική ικανότητα, προβλήματα στον οπτικο-κινητικό συντονισμό, δυσκολία στη σειροθέτηση (π.χ. ακολουθία των ημερών της εβδομάδας, των μηνών του χρόνου, κ.λ.π.), αποδιοργάνωση, και πολλά άλλα προβλήματα που μπορεί να το επηρεάζουν. Ένας πιο εκτεταμένος κατάλογος συμπτωμάτων περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συμπεριφορά που διαφέρει από μέρα σε μέρα
  • Μη αναμενόμενη/ακατάλληλη συμπεριφορά σε καθημερινές καταστάσεις (π..χ. κοινωνικές περιστάσεις)
  • Υπερκινητικότητα, δεν μπορεί να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του σε κάτι για πολλή ώρα, εύκολα αποσπάται
  • Μπορεί να λέει κάτι και να εννοεί κάτι άλλο
  • Δυσκολεύεται να πειθαρχήσει
  • Δεν προσαρμόζεται όταν απαιτείται αλλαγή
  • Ανώριμη ομιλία
  • Δεν ακούει και δεν θυμάται καλά
  • Δεν μπορεί να ακολουθήσει οδηγίες που προέρχονται από διαφορετικές πηγές
  • Εύκολα ξεχνάει
  • Έχει δυσκολία στο να οριοθετηθεί χρονικά και να ξεχωρίσει το αριστερό από το δεξί
  • Έχει πρόβλημα στο να ονομάσει οικεία/γνώριμα πρόσωπα και πράγματα
  • Έχει δυσκολία στο να προφέρει λέξεις
  • Δυσκολεύεται στη γραφή
  • Αντιστρέφει γράμματα ή τα βάζει σε λάθος θέση – π.χ. “θ” αντί “β”, ε αντί 3, κ.λ.π
  • Δυσκολεύεται ιδιαίτερα στην ανάγνωση
  • Δεν μπορεί να οργανώσει εύκολα τον χρόνο του και να συντονίσει τις ενέργειές του για την επίτευξη κάποιου στόχου
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει λέξεις ή έννοιες
  • Έχει καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη
  • Έχει καθυστερημένη (αδρά ή λεπτή) κινητική ανάπτυξη
  • Παρορμητικότητα

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο όπου αναφέρονται και τα συμπτώματα της δυσλεξίας σε αυτή τη διεύθυνση:

Περισσότερες πληροφορίες για τις μαθησιακές δυσκολίες στο διαδικτυακό χώρο www.iatronet.gr:

Θα βρείτε συνδέσμους για βίντεο του You Tube σχετικά με τη δυσλεξία σε αυτή την ανάρτηση της κεντρικής σελίδας:

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *