Στην εκπαιδευτική πλατφόρμα https://myschool.markoulaki.gr που κατασκευάστηκε και εμπλουτίστηκε ειδικά για τους μαθητές μας, το κάθε τμήμα έχει ιδιωτική πρόσβαση στις πληροφορίες που το αφορούν. Επομένως, κατά την είσοδό του με τους δικούς του κωδικούς, ο κάθε μαθητής, αλλά και ο κάθε γονέας, μπορεί να αξιοποιήσει πολλά από τα ωφέλιμα στοιχεία της πλατφόρμας, όπως:
😀 την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του τμήματος όπου βρίσκονται σημειώσεις, χρήσιμοι σύνδεσμοι, υλικό εξετάσεων, εφαρμογές προς κατέβασμα και ό,τι άλλο αφορά το μάθημά μας
😀 το forum όπου ανταλλάσσουμε απόψεις και ερωτήσεις , πάντα στην ξένη γλώσσα, για το μάθημα
😀 την κεντρική σελίδα της πλατφόρμας η οποία περιέχει όλες τις ανακοινώσεις του σχολείου, καθώς και άλλες πληροφορίες για τις εξετάσεις, τις προτεινόμενες αναγνώσεις για περαιτέρω εξάσκηση στο σπίτι και τα ηλεκτρονικά μαθήματά μας.
😀 ιδιωτικά μηνύματα επικοινωνίας με τους καθηγητές για λήψη διορθωμένων εργασιών, αλλά και απάντηση αποριών
😀 το πολύπλευρο blog που περιέχει γραπτά κείμενα από όλες τις τάξεις, εκθέτοντας έτσι τους χρήστες της πλατφόρμας σε μια τεράστια ποικιλία υλικού (βίντεο, σύνδεσμοι, εκθέσεις και πολλά άλλα) και επιτρέποντας τη γρήγορη εύρεση πληροφοριών και ιδεών
😀 την πολύ χρήσιμη λίστα όλων των εργασιών που ανατίθενται για το σπίτι καθημερινά (homework list) όπου οι μαθητές επιβεβαιώνουν τα όσα ειπώθηκαν στην τάξη, αλλά και βρίσκουν περαιτέρω πληροφορίες, συνδέσμους και βίντεο
😀 τον σύνδεσμο προς τις ηλεκτρονικές μας τάξεις στο Zoom στην περίπτωση τέτοιων μαθημάτων, μαζί με πολλές ακόμη σχετικές οδηγίες για βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής εμπειρίας
Άλλα διαδικτυακά εργαλεία που συνήθως χρησιμοποιούμε στα μαθήματά μας είναι τα εξής:
😀 Διαδικτυακά ημερολόγια (ιστολόγια ή blogs) για εξάσκηση του γραπτού λόγου στη ξένη γλώσσα και την ανάπτυξη επικοινωνίας με μαθητές άλλων χωρών. Μπορείτε να βρείτε μια λίστα με τα ατομικά και ομαδικά ιστολόγια των μαθητών μας, καθώς και πληροφορίες για την προαναφερθείσα ανταλλαγή σχολίων σε μαθητικά ιστολόγια, που οργανώσαμε με μαθητές από τη Βραζιλία. Επίσης, χρησιμοποιούμε τα ιστολόγια ως μια βάση συνεχούς αυτοαξιολόγησης και βελτίωσης, αφού μας βοηθούν να εξετάζουμε διαρκώς την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μεθόδων που εφαρμόζουμε, παράλληλα υιοθετώντας κάθε νέα εκπαιδευτική διαδικασία που θεωρούμε χρήσιμη. Για το σκοπό αυτό, ανταλλάσσουμε σχόλια και δημοσιεύουμε δικά μας κείμενα στο παγκοσμίως γνωστό ιστολόγιο για καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας, ‘Teaching Village’, αλλά και σε πολλές σελίδες ξένων καθηγητών και οργανώσεων.
😀 Wikis για συλλογή χρήσιμων ηλεκτρονικών διευθύνσεων για τους μαθητές μας ή για μια πιο προσιτή (από πλευράς χρήσης) μορφή διαδικτυακής γραπτής έκφρασης για ενήλικους μαθητές.Αναφορικά με τη τελευταία περίπτωση, με το πέρας των μαθημάτων το ομαδικό wiki των ενήλικων μαθητών αποθηκεύτηκε στον υπολογιστή τους ως αρχείο PDF (e-book), δίνοντάς τους τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον ως μέρος του βιογραφικού (e-portfolio) τους. Δυστυχώς η πρόσβαση στα wikis δεν είναι πλέον δυνατή για το κοινό.
😀 Facebook και Twitter για δημοσιοποίηση των αναρτήσεων του δικού μας ιστολογίου και των μαθητών μας, για επικοινωνία με ξένους συναδέλφους και ανταλλαγή ιδεών, αλλά και για ενημέρωση για εκπαιδευτικά νέα.
😀 Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (emails): Μέσω των παραπάνω δικτύων, κατορθώσαμε να επιτύχουμε την ανταλλαγή μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στα Αγγλικά με Γάλλους μαθητές της Αγγλικής γλώσσας.
😀 Glogs (διαδικτυακές αφίσες) για ενίσχυση της δημιουργικότητας και της γραπτής ικανότητας μαθητών όλων των ηλικιών.
😀 Skype για συζήτηση με άλλους καθηγητές, αλλά και για προφορική εξάσκηση των μαθητών με ιθαγενείς ομιλητές της γλώσσας, όπως για παράδειγμα τις συχνές μας συνομιλίες με τη διαδικτυακή μας φίλη και παραγωγό παιδικών τραγουδιών, Patricia Johnston, με τραγούδι της οποίας φτιάξαμε ειδικό βίντεο με τους μαθητές.
😀 YouTube και Slideshare για δημοσίευση διαφόρων ειδών δουλειάς που γίνεται στις τάξεις μας. Ιδίως η δημοσίευση ορισμένων διαφανειών που χρησιμοποιούμε σε μαθήματα μεγαλύτερων επιπέδων σε συνδυασμό με την παράθεση σχετικών ηλεκτρονικών διευθύνσεων στα ιστολόγιά μας διευκολύνουν τη μελέτη στο σπίτι και τη γενικότερη πρόοδο του μαθητή.
Κατά τη διάρκεια του computer room time (δείτε τη σελίδα σχετικά με τη νέα μας εκπαιδευτική πλατφόρμα ) οι μαθητές εξασκούνται με έναν από τους παραπάνω τρόπους εντός τάξης, όχι μόνο εκτός. Καταθέτουν την προσωπική τους άποψη γραπτώς στο blog της πλατφόρμας για μια ποικιλία θεμάτων υπό συζήτηση μέσα στο μάθημα και λαμβάνουν πληροφορίες, γραπτές και ακουστικές, για κάλυψη όλων των μαθησιακών αναγκών και τρόπων εμπέδωσης γνώσης.
Κατά τη διάρκεια του projection room time (δείτε τη σελίδα σχετικά με τις εκπαιδευτικές μας μεθόδους), οι μαθητές εκτίθενται σε αυθεντικό υλικό, που έχει δηλαδή παραχθεί για ιθαγενείς ομιλητές της γλώσσας, μέσα από ταινίες, ντοκιμαντέρ και άλλες παρουσιάσεις των καθηγητών τους.
Με όλα τα παραπάνω, η χρήση της γλώσσας ξεφεύγει από την απλή θεωρία και λαμβάνει δημιουργικές διαστάσεις, εξοικειώνοντας τους διδασκομένους σε μια ποικιλία χρήσεων, προφορών και δομών, προσομοιώνοντας την καθημερινή ζωή.
Σε αυτό το έγγραφο, βλέπετε τις ερωτήσεις που μας έκανε η Ελένη Σαββίδου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη χρήση της τεχνολογίας στη ξενόγλωσση εκπαίδευση σε Πανεπιστήμιο της Αγγλίας, ως μέρος της τελευταίας της εργασίας. Οι απαντήσεις στηρίζονται εξ ολοκλήρου στις δικές μας απόψεις και στους τρόπους αξιοποίησης της τεχνολογίας όπως γίνεται στο σχολείο μας σε τμήματα όλων των επιπέδων.