Σύντομη επεξήγηση των γλωσσικών επιπέδων όπως αυτά προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την καλύτερη κατανόηση της δουλειάς που αντιστοιχεί σε κάθε τμήμα.
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες: Μάθηση, Διδασκαλία, Αξιολόγηση (ΚΕΠΑ), όπως αυτό ορίζεται από τη Βικιπαίδεια, αποτελεί μια κατευθυντήρια γραμμή που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα επιτεύγματα μαθητών ξένων γλωσσών σε όλη την Ευρώπη και, όλο και περισσότερο, σε άλλες χώρες. Τα έξι επίπεδα αναφοράς, γίνονται ευρέως αποδεκτά ως το ευρωπαϊκό πρότυπο για τη βαθμολόγηση της γλωσσικής επάρκειας του ατόμου. Αυτά είναι:
Α1 – Α2: Βασικός Χρήστης
Β1 – Β2: Ανεξάρτητος Χρήστης
Γ1 – Γ2: Ικανός Χρήστης
Σύμφωνα με δημοσιευμένη εργασία του Συμβουλίου της Ευρώπης με τον τίτλο ‘Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση’, έχουμε αυτή τη διαβάθμιση γλωσσικών επιπέδων στο πρώτο γράφημα (σελ. 27 της εργασίας), η οποία γίνεται πιο συγκεκριμένη στο δεύτερο γράφημα, περιλαμβάνοντας όλα τα ενδιάμεσα επίπεδα που αφορούν την εκμάθηση της γλώσσας (σελ. 40).
Οι ικανότητες που διδάσκονται και αντιστοιχούν σε κάθε γλωσσικό επίπεδο μπορούν σφαιρικά να περιγραφούν ως εξής (σελ. 28-29):
Άλλα ενδιαφέροντα σημεία της εργασίας του Συμβουλίου της Ευρώπης:
– Πλέγμα αυτοαξιολόγησης ώστε ο καθένας να μπορεί να αξιολογήσει, κατά προσέγγιση, τις ικανότητες και το γλωσσικό του επίπεδο: σελίδες 31-34
– Πιο λεπτομερής περιγραφή ικανοτήτων προφορικού λόγου ανά γλωσσικό επίπεδο: σελίδες 35-37
Σχετικοί σύνδεσμοι:
Η σελίδα του ΚΕΠΑ στο Συμβούλιο της Ευρώπης
Οι εξετάσεις διπλωμάτων του Πανεπιστημίου Cambridge όπως αυτές αντιστοιχούν στα γλωσσικά επίπεδα ορισμένα από το ΚΕΠΑ.